אתה המותג - Manpower אתה המותג - Manpower
דף ראשי » המגזין » אתה המותג
left right
close

אתה המותג

בניית זהות מקצועית ברשת

בעידן שבו הזהות המקצועית נבנית לא רק במפגש פנים אל פנים אלא גם במרחב הווירטואלי – הנוכחות ברשת יכולה להיות כלי לשיווק עצמי, אם משתמשים בה בתבונה. צעדים ראשונים במיתוג עצמי

 

מיתוג כבר מזמן אינו רק הביזנס של משרדי הפרסום. בשוק התעסוקה הנוכחי כולנו מומחים למיתוג, והמוצר שאנו משווקים, לטוב ולרע, הוא אנחנו. ובדיוק כמו שאנו עצמנו משתמשים בגוגל כדי לברר מקסימום מידע על כל מקום עבודה פוטנציאלי, גם יועצי השמה, מגייסים ומעסיקים מגגלים כדי לדלות כל אינפורמציה רלוונטית עלינו.

 

החדשות הטובות הן שהנוכחות שלנו ברשתות השונות טומנת בחובה אין ספור הזדמנויות, חברתיות ועסקיות; החדשות הרעות הן שהיא גם חושפת צדדים אישיים שיכולים להביך אותנו, לעמוד בסתירה לזהות העסקית שאנו מבקשים לשדר, או סתם "לא להתאים".

 

והרשת מספקת עלינו מידע בשפע: אתרים, בלוגים ואזכורים ב-Google, פוסטים בפייסבוק, תמונות באינסטגרם, ציוצים בטוויטר, פרופיל בלינקדאין – וזה רק קצה הקרחון. כדי לייצר זהות שתשרת אותנו בפן התעסוקתי – ולגרום לנו לבלוט מעל כל היתר, ולטובה – עלינו להשתמש ברשת בתבונה, ולשלוט עד כמה שאפשר במידע שהיא מספקת עלינו.

 

אז איך בונים זהות מקצועית ברשת?  

 

לפני הכל, אל תערבבו ביזנס עם פלז'ר. לינקדאין איננה פייסבוק, ומה שאתם מעלים לאינסטגרם אינו מה שכתבתם בבלוג המקצועי שלכם. הגבילו את חשיפת החיים האישיים למעגלים הקרובים שהגדרתם, ושמרו כ"פומבי" רק את מה שאינו יכול להזיק לתדמית המקצועית שלכם – ומוטב, את מה שיכול לשרת אותה.

 

ספקו מקסימום מידע על עצמכם. אם מדובר בבלוג מקצועי שפתחתם, בקבוצה מקצועית בפייסבוק, בתגובות לפורומים – בכל פלטפורמה שבה באה לידי ביטוי הזהות המקצועית שלכם, ספקו את האינפורמציה הדרושה: מי אתם (כולל תמונה סולידית ומחמיאה), מה התארים שלכם, מה תחומי הידע והניסיון שצברתם, ומה ההישגים הבולטים שלכם. זכרו, מדובר במותג – חשבו איך אתם רוצים להיתפס בעיני מעסיק פוטנציאלי ומה המסר שאתם רוצים לשדר.

 

היו "רלוונטיים למשתמש". מותג מוצלח נצרב בתודעה כשהוא מצליח לשמור על רלוונטיות לקהל הצרכנים שלו לאורך זמן. בהיותכם המותג של עצמכם, ספקו לצרכנים שלכם – קרי, מעסיקים פוטנציאליים, יועצי השמה, קולגות ועוד – מידע רלוונטי בתחום העניין המקצועי שלהם: השתתפו בדיונים חמים, פרסמו תגובות שקולות ומנוסחות היטב, הפגינו נוכחות וידע בכל מקום שבו עולות סוגיות מקצועיות עדכניות בתחומכם.

 

גם כשאתם "מקצועיים", היו אישיים. כשיש לכך הצדקה – למשל ברשת החברתית – אפשר גם להאיר את הזווית האישית. מה שאתם מספרים על עצמכם מצטבר לתמונה שלמה שמעידה גם על אופייכם. ותכונות אופי, כידוע, חשובות לעתים לא פחות מהניסיון התעסוקתי שלכם. אתם יכולים לשדר אישיות מסודרת ומאורגנת, או דווקא קלילה וזורמת; אתם יכולים להיות בעלי הומור, או רציניים וענייניים; בעלי תודעה פוליטית או מנותקים ואדישים. כל תכונה כזאת יכולה להועיל לכם במפגש עם מעסיק פוטנציאלי – או להזיק, תלוי בהקשר. לכן, אל תסתירו את מי שאתם, אבל היו מודעים למסרים הישירים והעקיפים שאתם משדרים.

 

נטוורקינג, נטוורקינג ועוד פעם נטוורקינג. לא לחינם הפך מארק צוקרברג למיליארדר בגיל 27… פייסבוק (ולא רק היא) טווה רשתות עצומות של קשרים בין-אישיים ומחברת אותנו לכל מי שנרצה, מהר מאי פעם. כדי לבלוט ברשת, ולצוד את עינו של מי שאתם חפצים להגיע אליו – היו פעילים בטוויית הקשרים. הקדישו לפעילות זו זמן: כתבו, הגיבו,  שתפו, עוררו עניין – והרחיבו עוד ועוד את רשימת החברים שלכם. עם רשימת קשרים מסועפת, הדרך לעבודה כלבבכם תהיה קצרה הרבה יותר.

 

לקריאה נוספת בנושא:

צעדים ראשונים במיתוג עצמי – לחצו כאן >