דף ראשי » המגזין » יריד תעסוקה: הלונה פארק של ה- Networking
left right
close

הלונה פארק של ה- Networking

יריד תעסוקה הוא לא רק דרך להגיע לראיון עבודה, אלא אמצעי להרחיב את רשת הקשרים המקצועית שלכם. מינגלינג בשלושה צעדים

מינגלינג, או בשפה העסקית Networking , היא הדרך הקצרה והנעימה ביותר להגיע לפינות חבויות ומידע נסתר על שוק העבודה, וירידי תעסוקה ייעודיים הם בדיוק המקום להם. יריד תעסוקה הוא כמו חנות ממתקים המלאה באנשי קשר מתחום העיסוק שלכם, כאלה היכולים ליהפך לקולגות – ובמקרה הצורך, למנטורים.

לכן, במקום להגיע ליריד התעסוקה הבא במטרה להשיג ראיון, נסו להרחיב את רשת הקשרים שלכם ככל האפשר: הצטיידו בקורות חיים (ודאו שיש בהם קישור לפרופיל הלינקדאין שלכם, לבלוג שלכם וכו') ובכרטיסי ביקור, ונסחו לעצמכם מבעוד מועד הצעת ערך מוכנה (מעין תיאור קצר על עצמכם הכולל יתרונות והישגים. מטרתה להבהיר לשומע כיצד אתם יכולים לעזור לו). והכי חשוב – אל תהססו להשמיע את קולכם. אתם כאן כדי לדבר, להתרועע, לשאול שאלות.

 

  1. צעד ראשון: לפני היריד

 לפני שאתם מגיעים ליריד, בדקו אילו חברות וארגונים מתכוונים להשתתף בו וערכו על כל אחת מחקר קטן משלכם. בחרו את החברות שמעניינות אתכם והתאימו את הצעת הערך לצרכים שלהן – דעו מראש מה יש לכם להציע.

את הצעת הערך שלכם נסחו בכתב – אבל לימדו לספר אותה גם בעל פה. צמצמו אותה לכמה משפטים שאפשר לומר ב-30 שניות, ודאגו לציין בה את ההישגים שלכם ומה יכולה להיות תרומתכם לחברה. מחקרים מוכיחים כי הצעת הערך היא אחד הכלים היעילים ביותר להסב את תשומת ליבם של אלה שאתם חפצים ביקרם.

 

  1. צעד שני: במהלך היריד

 התנהלו באדיבות ובמקצועיות, התלבשו בבגדים הולמים ודברו עם כמה שיותר אנשים. הרבו לשאול שאלות – אלה מעידות על הכנה מוקדמת, רצינות ועניין.
אם עד היום ביקרתם בירידים ועברתם מדוכן לדוכן כדי להשאיר את קורות החיים שלכם – אולי כדאי לנקוט גישה אחרת: פתחו בשיחה, נסו ממש לדבר עם האנשים בדוכנים. הקפידו לתקשר את הצעת הערך שלכם בקצרה. מעסיקים תמיד יהיו מעוניינים לשמוע מה יש לכם להציע, אך זכרו שאין צורך לספר את כל סיפור חייכם.

רשמו לעצמכם הערות! בסוף יום עמוס במפגשים, קשה להאמין שתזכרו עם מי דיברתם ומה נאמר לכם. רשמו לעצמכם שמות, הערות ומספרי טלפון גם תוך כדי שיחה – הודו לאנשים על הזמן שלהם ושאלו מתי אתם יכולים ליצור קשר שוב.

 

  1. צעד שלישי: אחרי היריד

 בדקו בסיכומים שלכם עם מי אתם יכולים ליצור קשר ועשו זאת; אם קיבלתם פרטי איש קשר שלא היה ביריד, שלחו לו את הצעת הערך שלכם ואת קורות החיים, בלוויית פיסקת פתיחה קצרה שמסבירה דרך מי ובאילו נסיבות הגעתם אליו; אם היו חברות שלא הספקתם לבקר אצלן, נסו לשלוח גם אליהן את הצעת הערך שלכם, עם הסבר קצר על ההקשר. מחקרים מוכיחים כי לא רק בעל פה, אלא גם בכתב הצעת הערך אפקטיבית. שליחה של הצעת ערך כתובה למקבל המתאים מביאה ל-85% הצלחה במציאת עבודה, בתוך 90 ימים.