מי אני? מה אני? - Manpower מי אני? מה אני? - Manpower
דף ראשי » המגזין » מי אני? מה אני?
left right
close

מי אני? מה אני?

צעדים ראשונים במיתוג עצמי

כשאנחנו מחפשים עבודה, הנוכחות שלנו ברשתות חברתיות מזמנת לנו אפשרויות מצוינות, אך מצד שני מחייבת אותנו להתחיל לחשוב ולהתנהג כמו עסק לכל דבר איך נבלוט מעל כולם (ובאופן חיובי) ? צעדים ראשונים במיתוג עצמי

 

בשנים האחרונות הפך המיתוג מנחלתם של ארגונים גדולים, סלבריטאים ומוצרי הצריכה, לחלק מחייו של האדם הפרטי.

 

בשוק התעסוקה המתנהל בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, חברות השמה ומעסיקים פוטנציאלים מחפשים אזכורים ותמונות שלנו ב- Google בודקים את הפרופילים שלנו בפייסבוק ובלינקדאין על בסיס יומיומי.

 

אז בעולם שבו כולנו חשופים ומועמדים לבחירה, עלינו לדעת כיצד לבלוט מעל פני כולם, ובאופן חיובי.

 

כך שאם צלחנו את ראיון העבודה, את שיחת הממליצים ואת שאר שלבי המיון ובכל זאת לא התקבלנו למשרה שחשקנו בה, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בתמונות שהעלינו בדף ה- Facebook שלנו, או בציוץ לא מוצלח שלנו ב – Twitter.

 

הנוכחות שלנו ברשתות חברתיות היא אמנם דבר נפלא שמזמן לנו הזדמנויות מצוינות, אלא שהיא מחייבת אותנו להתחיל לחשוב ולהתנהג כמו עסק לכל דבר. משמעות הדבר היא שאנחנו חייבים לשלוט במידע שאנחנו מעלים לרשת, ולהפריד בין מה שאנחנו הופכים לפומבי לבין מה שאנחנו משאירים בינינו לבין קרובינו.

 

 

איך ניגשים לתהליך?

 

עשו סיעור מוחות – לפני שמתחילים לעבוד על המותג העצמי חשוב לקחת שנייה למחשבה ולסיעור מוחות.  עלינו לשאול את עצמנו מי אנחנו? מה הידע שלנו? מה ההישגים שלנו עד כה? איך אנחנו רוצים להיראות ולהיתפס בעיני הסביבה ? מה חשוב לי לשדר?

 

תנו לרגש לדבר – בחנו את האופי שלכם ואת השפעתו על האינטראקציה שלכם עם הסביבה. אם אתם אנשים מאוד מאורגנים – חישבו כיצד סביבתכם רואה זאת (האם אתם נתפסים אנשים מסודרים ואחראיים, או כאנשים בעלי סטנדרטים מנותקים מהמציאות). אם אתם בעלי חוש הומור יוצא דופן, ייתכן שאתם נתפסים כאנשים שכיף לעבוד לצידם, וייתכן שכולם רואים בכם את "ליצן החברה".

 

הגידו את עצמכם – זה המקום לעבור על מגוון ההגדרות השונות שלכם ו"לזקק" אותן למסר חד וברור. שאלו את עצמכם עם איזה תחום עיסוק אתם הכי מזוהים? מה הם ההישגים הבולטים שלכם מבחינה מקצועית? מה יש לכם להציע?

 

עברו לשורה התחתונה – צרו רשימה פרטנית ומקיפה של כל מה שאתם יודעים לעשות – ידע מקצועי, מיומנויות, כישרונות וכו'. עברו גם על התחביבים שלכם ועל העיסוקים בשעות הפנאי. אם אתם עוזרים בגיוס תרומות לארגון כזה או אחר בזמנכם החופשי, מדובר בניסיון חשוב שבהחלט צריך לבוא לידי ביטוי. אחרי שסיכמתם את הרשימה, נסו לנסח אותה כרשימת שירותים המוצעים למכירה.

 

נסחו שורת מיצוב – עכשיו כשיש לכם הרבה  מאוד מידע ותובנות לגבי עצמכם, חברו את הכול ותמצתו למשפט אחד באורך של עד 5 מלים. המשפט שלכם חייב להעביר מסר חד וברור, עליו להיות קליט וזכיר והכי חשוב עליו לעורר השראה ומוטיבציה.

 

 

בהצלחה!

 

בניית זהות מקצועית ברשת – לחצו כאן >>