// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » איך נדע מתי 'להתניע' מחדש?

איך נדע מתי 'להתניע' מחדש?

המלצות גלובליות לקראת החזרה לעבודה

יונאס פריסינג – יו"ר קבוצת ManpowerGroup

המלצות גלובליות לקראת החזרה לעבודה: #SmartRestart  #PeopleFirst  

עם תחילת הקלת הסגר וההגבלות ברחבי העולם ותכנון החזרה לשגרה מסוג חדש, משמח להביט קדימה ולחשוב על 'התנעה מחדש' של כלכלות העולם ופתיחה מחדש של מקומות העבודה. כבר עכשיו אפשר ללמוד מגלי המגפה הראשונים בדרום קוריאה ובסינגפור וכרגע, במדינות סקנדינביה, בספרד, באיטליה ובמדינות נוספות מתכננים כיצד להחזיר אלפי עובדים לעבודה באופן בטוח בשבועות הקרובים.  בשעה שאנחנו בוחנים את ההשלכות של משבר הבריאות הזה על התמ"ג, מעבדים כמות עצומה של נתונים וחותרים לגבש תרחישים עתידיים למזעור הנזק לכלכלות ולעסקים, חיוני לזכור שמדובר במשבר שמתמקד כולו באנשים – איך הם מתנהגים, איך הם מגיבים וכיצד הם פועלים בעתות משבר.

השאלה שעלינו לשאול איננה באיזו מהירות, באיזה עיתוי או עד כמה חמורות צריכות להיות תקנות של סגר או ביטולו; השאלה החשובה היא, איך אפשר לעודד יחידים לפעול על פי המידע הזמין ולשנות את התנהגותם בהתאם?  לדוגמה: בשוודיה, המסעדות אמנם נותרו פתוחות אך היקף העסקים ירד ב-80%, בשל צמידות גבוהה ביותר של הציבור להמלצות של הרשויות. התמקדות ביצירת תרבות ותנאים המעודדים את הציבור לנקוט את הצעדים הנכונים, בלי ליצור בהלה מיותרת באוכלוסייה, היא בין הגורמים החשובים ביותר שיקבעו איך נֵיראה כשיסתיים המשבר.

עם 3.3. מיליארד בני אדם שיוצאים לעבודה מדי יום, למעסיקים נועד תפקיד חשוב. כאשר בודקים איך להתניע מחדש את הכלכלה, היכולת להבין שהלקוחות והעובדים כאחד רוצים להרגיש ביטחון מבוססת על נתונים ותובנות המאפשרים לבנות אמון ולהחדיר ביטחון בציבור, לקראת חזרה חזקה וחכמה לשגרה. כארגון עולמי שפועל ביותר מ-75 מדינות, הנה הדברים שאפשר ללמוד מהמדינות שהיו הראשונות שהושפעו וכעת הן הראשונות שמתחילות לצאת מהמשבר:

 

המפתח הוא בדיקות, מעקב וטכנולוגיה. 

בדיוק כפי שהטכנולוגיה אפשרה, כמעט באבחה אחת, עבודה מרחוק, כך היא גם תסייע לחברה לחזור לשגרה כזו או אחרת. עיבוד של הררי נתונים מחזק את התגובה שלנו למגפה הכלל-עולמית ופריסה מהירה של אפליקציות למעקב אחר מגעים ואפליקציות לאבחון עצמי מסייעים להכיל את המגפה.  בסינגפור יש אפליקציה למעקב אחר מגעים המחייבת את המשתמשים להסכים לשיתוף נתונים ומוכיחה כבר עכשיו שרבים מעדיפים את הביטחון שיוצר הידע ואת מזעור הסיכונים הבריאותיים. האפליקציה מסייעת גם להבטיח שיחידים הנתונים בסיכון יקפידו לנהוג בהתאם לכללי הבידוד. גם לזמינות רחבה של בדיקות נודעת חשיבות מכרעת.  ספרד אמנם צפויה להיות בין המדינות המוכות ביותר באירופה, אך השבוע, הקלה חלקית של הסגר אפשרה ל-300,000 עובדים שלא יכולים לעבוד מרחוק לחזור בביטחון לעבודה הודות לחלוקה של מעל מיליון ערכות בדיקה ו-10 מיליון מסכות בתחנות הרכבת התחתית. אפשר להיות בטוחים בדבר אחד: העובדים לא יחזרו לתעסוקה פרודוקטיבית אם חזרה כזו תיתפס בעיניהם כסיכון לבריאותם האישית ולבריאותם של האנשים הקרובים אליהם.

 

תקשורת, תקשורת, תקשורת. 

פתיחות וגילוי לב ממשיכים להיות גורם בעל חשיבות קריטית – וזה עובד בשני הכיוונים. המעסיקים הטובים ביותר מקפידים לערוך סקרי 'דופק' ולהתעדכן במה שמתאים/חשוב לעובדים, לשאול אותם למה הם מצפים מהמעסיק וכיצד אפשר לסייע להם. מעסיקים אחרים – לדוגמה, חברות התעופה – שואלים את הלקוחות מה יגרום להם להרגיש ביטחון ולחזור לטוס. בדרום קוריאה, הממשלה פתחה בקמפיין הסברה שהמסר העיקרי שלו הוא שבדיקות ברמה הארצית הן המפתח להכלת המגפה. הממשלה הקימה מוקד שיחות המאפשר לאזרחים להתעדכן, פרסמה אפליקציה המסייעת באבחון עצמי ומעקב אחר מגעים והטילה חובת חבישת מסכות בציבור. אין ספק שתקשורת ברורה, המבוססת על נתונים ותובנות הצילה חיים ואפשרה לאנשים לעבוד באופן בטוח.

 

אי אפשר פשוט לכבות ולהדליק את המתג.

במצב הנוכחי, איננו יכולים לעבור מהשבתה לחזרה פתאומית לפעילות. אין תאריך אוניברסלי לחזרה לשגרה, שיחול על כולם. במדינות שכבר מתכננות חזרה מדורגת לשגרה נוקטים גישה של תעדוף הבריאות והכלת המגפה. המעסיקים יצטרכו לספק הנחיות ברורות, כדי שהעובדים יוכלו להבין את הרציונל העומד מאחורי החזרה לשגרה ולעבודה. התקהלויות במקום העבודה ובחוץ יוגבלו. עובדים שיוכלו לעבוד מרחוק כנראה ימשיכו להישאר בבית. משמרות יאורגנו באופן שיתמוך בריחוק פיזי ובין משמרות יבוצע ניקוי יסודי. לרשות העובדים יעמדו אמצעי הגנה. מדידת טמפרטורה ובדיקות ימשיכו להתקיים כדי להכיל את הנגיף, לצמצם את החרדות סביב התפרצויות מבוקרות אך בלתי נמנעות ולהגביר את תחושת הביטחון של העובדים.

 

שותפויות ושיתוף פעולה חשובים.

התנעה מחדש של הכלכלה תחייב שיתוף פעולה ובריתות בקנה מידה גדול – ברמה הציבורית, הפרטית, הבינלאומית והפנימית.   לכן אנחנו גאים להצטרף למנהיגים נוספים בענף משאבי האנוש ולקרוא למעסיקים, לאיגודי העובדים ולעמותות להצטרף ולחבור אלינו. אנחנו כבר יודעים שהמודל השיתופי הזה פועל. ברחבי העולם, מדינות מתחילות למזער את השיבושים באמצעות פעולה משותפת וקולקטיבית להבסת הנגיף. בדרום קוריאה, המגזר הציבורי והמגזר הפרטי החלו מיד לפעול יחד ביעילות ולמזג נתונים במטרה לזהות נדבקים חדשים ולבודדם. התוצאה הייתה מודעות מוגברת והתנהגות חברתית אחראית.

 

צריך להשלים שהמציאות בעתיד לא תהיה המציאות שאליה הורגלנו. 

זה הזמן לקבל בברכה חזון משותף למחר. לשינוי הפתאומי באופן שבו אנחנו מתנהלים מבחינה עסקית תהיה השפעה לטווח הארוך. חלק מהשינויים הצפויים יקרבו את העובדים למה שרצו ממילא. כבר שנים, שאנו שומעים מקהלה גוברת של קולות בעד הגברת הגמישות ועבודה מרחוק. כיום, נדרש אמון משני הצדדים, כדי לאזן בין רווחה אישית, פרודוקטיביות ועצמאות.  ולכל אלה שעומדים על משמרתם וממשיכים לעבוד – אותם עובדים חיוניים שממשיכים לשרת אותנו בבתי החולים, במרכולים ובמרכזי האספקה – אנחנו חייבים להמשיך להוקיר את השירות שהם מספקים ולתגמל אותם בהתאם גם לאחר שהסגר יסתיים.

עבודה היא דבר שמגדיר במידה רבה את החוויה האנושית. אם נמשיך להיות חזקים ועמידים ולתמוך בעובדים, בלקוחות ובקהילות שלנו, נוכל לחזור בביטחה לעבודה – גם אם החזרה לשגרה תהיה למציאות חדשה ואחרת. על המעסיקים להיות חלק מהפתרון ולהציב את הרווחה האישית של עובדיהם במרכז, כדי להגן על חייהם ועל פרנסתם.  כי אחרי הכל, כולנו באותה סירה.

 

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.