// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » 3 דרכים המסייעות לעובדים לעבוד חכם בזמן משבר הקורונה ולאחריו

3 דרכים המסייעות לעובדים לעבוד חכם בזמן משבר הקורונה ולאחריו

עבודה מרחוק יכולה להיות מאתגרת בנסיבות רגילות, ריכזנו עבורכם מספר טיפים לעבודה חכמה בימים אלו

#1 מציאת דרכי עבודה חדשות

מנפו כלים חכמים ואמצעים טכנולוגיים שיוצרים תנאים שווים לכל העובדים, לא רק לאלה שמלכתחילה היו מצוידים לעבודה מרחוק.

אפשרו שיתוף פעולה, אך הקפידו גם על אבטחת נתונים ופרטיות והסבירו לעובדים את האחריות של כל אחד מהם להגנה על נתונים בעת הנהגת שיטות ונהלים לאבטחת נתונים עסקיים מוגברת.

התמקדו בתפוקה ולא בנוכחות מקוונת. אנחנו נוטים להדגיש יתר על המידה את הצורך 'להיות נראים' כדבר המייצג את רמת המחויבות שלנו לעבודה, כעובדים מרחוק. הקפידו להגדיר יעדי תפוקה ברורים ומדידים, במקום להתעקש על שעות ספציפיות.

גבשו מבנה לצוותים שעובדים מרחוק – לדוגמה, באמצעות ישיבות מתוזמנות ו'מסדרי נוכחות' לא רשמיים. בדרך זו אפשר להעלות את רמת המחויבות, שכן העובדים ירגישו שייכים ויבינו באופן ברור יותר את הערך של תפוקתם היומית.

מצאו וגבשו ביטויים מקוונים לתרבות הארגונית שלכם. אפשר ליצור 'קוּלר וירטואלי' (למשל, באמצעות ערוץ Slack ייעודי) שישמש נקודה למפגש אקראי ומזדמן בין העובדים ומגע אנושי קצר, ולו גם וירטואלי.

חשבו לטווח הארוך. צעדי ההסתגלות שננקטו להתמודדות עם המגפה הגלובלית יישארו איתנו גם לאחר שתחלוף; דפוסים אלה יהוו בסיס חדש לדרכי עבודה קרובות יותר לצורכי העובדים ויוכיחו שאפשר להתגבר על מכשולים פיזיים.

כדאי לראות באילוץ העבודה מרחוק לא רק אתגר שצריך להתמודד עמו, אלא אם גם יתרון עסקי רצוי. שחרור ההתעקשות על מקום עבודה פיזי מאפשר דמוקרטיזציה של הזדמנויות ועולם שלם של אפשרויות חדשות.

 

#2 תעדוף מנהיגות חזקה

מנהיגות מוכנה ואחראית היא גורם חיוני לכל ארגון המבקש להגיב במהירות וביעילות בעיתות משבר.

על המנהיגים להוביל באמצעות דוגמה אישית. עליהם להיות נוכחים בכלים ובערוצים מקוונים, להקפיד על תקשורת יזומה ומלאת השראה, כולל השתתפות פעילה בשיחות ובדיונים.

יש לתת אמון בצוותים ולאפשר להם יותר אוטונומיה, מתוך מסגרת של תהליכים מוגדרים, תחומי אחריות ברורים ותפקידים ידועים, כל זאת במטרה לייצר תוצאות מדידות ויכולת לשנות כיוון.

בדקו את דרכי העבודה והביצוע החדשות כדי להבין באיזו מידה הן יכולות לתרום למהפך בענפים שלמים, לשינויים במודלים עסקיים ולגיוון בשרשרות אספקה ושווקים, בדרך שתועיל לעסק בטווח הארוך

זכרו: תוכנית חירום טובה היא נקודת מוצא לגיבוש יסודות המאפשרים לנצל הזדמנויות, לתכנן מחדש את מבנה החברה ולהגדיר מחדש את הדרג המוביל, על רקע השינויים האדירים שכופה עלינו המשבר.

 

#3 התמקדות בהסבה ובשדרוג מיומנויות

סייעו לעובדים ללמוד, ליישם ולהסתגל לתפקידים חדשים ולדרכי עבודה חדשות.

התכוננו להכשרה נוספת – כדי לאפשר את המעבר לעולם הדיגיטלי. וובינרים ושיעורים מקוונים יכולים לפתור את בעיית הנוכחות המשותפת. בחנים ומבחנים יאפשרו לחברות לאמת למידה ולשמר את רוח המחויבות.

עליכם ליצור תרבות שתאפשר לעובדים לטפח את יכולות הלמידה שלהם ולעדכן מיומנויות באופן שוטף. מהפכת המיומנויות שחזינו כבר כאן; היא מתרחשת ברגע זה. היכולת להבטיח הסבה ושדרוג מיומנויות בקרב עובדים היא זו שתאפשר לחברות לשמור על כושר תחרות ולגרום לכך שעובדיהן יהיו חדורי מוטיבציה ומחויבות שבתורם יניבו ערך בטווח הארוך.

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.