// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
close
מחפשים פתרונות בתחום משאבי אנוש לחברה שלכם? השאירו פרטים.

    אני מאשר/ת קבלת דיוור ו/או חומר פרסומי
    השירותים כרוכים בתשלום
    צרו קשר
    דף ראשי » סקר גלובאלי » העתיד החדש לעובדים

    סקר של קבוצת Manpower הבוחן את האפשרויות של ייעול ההון האנושי, לעבודה בעידן החדש

    כשנה לתוך מגפת הקורונה, ניצב עולם התעסוקה הישראלי והעולמי בצומת דרכים. דפוסי העבודה המוכרים שנותרו יציבים במשך שנים ארוכות, קיבלו תפנית חדה ופתאומית וכפו על מעסיקים ועובדים כאחד, סדרי עולם חדשים. אך בעולם עסקי בו החזק שורד, היכולת לחדש, להסתגל ולהמציא מחדש, היא המפתח להפיכת משבר להזדמנות. השינוי המרכזי והבולט ביותר בעולם התעסוקה כיום, מתמקד בייעול מואץ ומאסיבי של תהליכי עבודה. חוקי המשחק השתנו, ובפני הארגונים הנלחמים על מקומם בזירה רווית תחרות, עומדת הזדמנות של אחת לדור –  הכשרת ההון האנושי לעבודה בעידן החדש.

    לצד השאיפה למעבר לשירותים דיגיטליים, כבר בחודשים הראשונים שלאחר פרוץ המשבר, ניכר היה שעולם העבודה הישן שהתבסס ברובו על כוח אדם בעל מיומנויות טכניות בלבד, עומד להפוך לנחלת העבר. מעסיקים רבים גילו כבר בתחילת שנת 2020, שהעובד הוא מנוע הצמיחה האפקטיבי והמשמעותי ביותר בארגון ושמתן כלים מקצועיים להתפתחות אישית הוא המפתח ליציאה מהירה יותר מהמשבר המחריף. מדובר במצב של win-win  עבור העובד והמעסיק – העובד נהנה מהכשרה שמקדמת אותו מקצועית, והמעסיק משביח את ההון האנושי וחווה הצלחה במישור הכלכלי.

    המירוץ הדיגיטלי

    תהליך הפיכתם של ארגונים לדיגיטליים תוך שיפור חווית המשתמש וצמצום משאבים יקרים, נראה כיום כבלתי נמנע. בעידן של ריחוק חברתי, הצרכנים, שהפכו לתובעניים יותר וסבלניים פחות, הביאו את הארגונים החזקים במשק לקדם תהליכי אוטומציה ודיגיטציה פנים ארגוניים. בישראל, 19% מהחברות האיצו את תהליכי הדיגיטציה והאוטומציה בעוד שרק 15% מהן השהו את התכניות במישור זה.  הארגונים שהפכו בתהליך מואץ לדיגיטליים יותר, נהנו משימור משמעותי של עובדים קיימים כאשר 78 אחוזים מהם, הובילו תכניות גיוס חדשות.

    מגמת הדיגיטציה לא ייחודית לישראל, ורווחת במספרים גבוהים, גם בשאר מדינות העולם. מדינות אירופה המערבית, גרמניה, אוסטריה ושוויץ לצד קוסטה ריקה, מקסיקו וגואטמלה באמריקה הלטינית, מובילות בתהליכי הדיגיטציה במקומות העבודה. לעומת זאת, בבריטניה ובספרד, שספגו מכה משמעותית בעקבות נגיף הקורונה, נותרים תהליכי האוטומציה והדיגיטציה מאחור.

    לא מפתיע אם כך, שארגונים גדולים בעלי משאבים נרחבים, מבצעים בקלות את המעבר לשירותים דיגיטליים ומתמקדים תחילה ביחידות הייצור, ה-IT והמנהלה. הארגונים הקטנים לעומת זאת, מתקשים לעמוד בקצב ולמנף את ההזדמנויות הטמונות בשירותים המקוונים.

    עובדים בעלי ערך מוסף – פריבילגיה או הכרח המציאות?

    התמורות והטלטלות בעולם העבודה, העצימו תהליכי שינוי תפיסתי בקרב המעסיקים. העובד, שנתפס בעבר כאמצעי להגשמת מטרות עסקיות, הפך באחת לגורם שהתפתחותו האישית תורמת משמעותית להישרדותו ואף לצמיחתו של הארגון.

    כתוצאה מכך, בוחרים מעסיקים רבים להתמקד בגיוס הון אנושי בעל 'מיומנויות רכות' מפותחות הכוללות תקשורת בינאישית מעולה, חשיבה אנליטית, יכולת הסתגלות מהירה, אמפתיה ובעיקר – הבנה של סיטואציות מורכבות. השילוב בין נועם אישי, יכולות ביצועיות ומוטיבציה בשמים, הוא שעושה את ההבדל בין ארגון מדשדש לעסק בנסיקה מתמדת. גם בתקופה של משבר כלכלי עמוק, ניכר כי הארגונים הנמצאים בצמיחה הם אלו שהיטיבו לזהות את כדאיות ההשקעה בהון האנושי, תוך מתן תמריצים ועידוד עובדים השואפים ללמוד ולהתפתח.

    הכשרה מקצועית להצלחה עסקית

    כחלק מהשאיפה לקדם תהליכים חיוביים בעולם העבודה, ייסדה ManpowerGroup את תכנית My Path שמסייעת בקידום של טאלנטים בין תפקידים, שיפור מיומנויות מקצועיות בקרב עובדים והתמודדות עם מצבי משבר כלכליים וחברתיים ברמה המקומית והגלובאלית.

    התפיסה לפיה העובד הוא המשאב היקר והיעיל ביותר בארגון, היא אחד מהיסודות המנחים את ManpowerGroup שמתמחה ומקדמת גיוס מונחה נתונים, הערכה מקצועית איכותית והנחיית עובדים במסלולי התפתחות לתפקידים עתידיים. במסלולים שנבדקו בתחומי ה-IT והפיננסים בארה"ב ובספרד, ניתן לראות שהסמכות במסגרת העבודה והקניית מיומנויות אישיות, הן גורם מפתח לקידום עובדים זוטרים לתפקידים ניהוליים ומתגמלים יותר. על מנת לשדרג את המיומנויות של העובדים ולהפוך אותם לטאלנטים מבוקשים בעולם התעסוקה, הקים המותג Experis  אקדמיה טכנולוגית שפועלת כיום בשמונה מדינות: ספרד, גרמניה, בריטניה, פולין, צ'כיה, שוודיה, נורבגיה ואיטליה.

    ManpowerGroup שואפת לקדם תרבות ארגונית המעודדת למידה מתמדת, ריכוז מאמצים בהסמכות והכשרות מקצועיות והשקעה נרחבת באימון והנחיה. בעידן תעסוקתי שלא מפסיק להפתיע, מהפכת המיומנויות היא game changer  אמיתי בדרך ליציאה מהמשבר.

    שאיפות העובדים

    סקר שאיפות העובדים לעולם העבודה לאחר עידן הקורונה  

    קרא עוד
    המפעל העתידי בתחום היצור

    מיפוי המיומנויות שעליהן יתבסס היצור העתידי

    קרא עוד
    סקר MEOS רבעון 1 2021

    תחזית המעסיקים הצפויה לרבעון הראשון של 2020

    קרא עוד
    לסקרים נוספים >>

    תכנים נוספים

    אל תעבדו בלחפש עבודה

    שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
    ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

    * שדות חובה
    אל תעבדו בלחפש עבודה

    שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
    ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

    תחומי העיסוק שמעניינים אותי

    * שדות חובה
    תודה!

    הפרטים התקבלו בהצלחה.
    אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
    ונעדכן אותך בהקדם.

    תודה!

    הפרטים התקבלו בהצלחה.
    אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
    ונעדכן אותך בהקדם.