// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » כך תשתמשו בקשרים שלכם כדי למצוא עבודה
left right

כך תשתמשו בקשרים שלכם כדי למצוא עבודה

מה משותף לאנשים שלמדנו איתם, שירתנו איתם בצבא, עבדנו איתם או שהם פשוט החברים והמשפחה שלנו? את כל אלו אנו יכולים להגדיר כרשת הקשרים שלנו. וזו יכולה להיות יעילה מאד ולסייע לנו בתקופה של חיפוש עבודה, לחשוף אותנו למשרות שלא נגיע אליהן בצורה עצמאית ו/או לפתוח לנו את הדלת אליהן.

 

לעתים תכופות ישנן משרות שלא מתפרסמות באופן פומבי, כאלו שמחפשים להן מועמד דיסקרטי. אם יש לכם נטוורקינג טוב, אתם יכולים לשמוע על משרות כאלו ראשונים, עוד לפני שהן מתפרסמות – אם בכלל יתפרסמו. יתרון נוסף הוא שקורות החיים שתעבירו באמצעות מכרים לא יהיו עוד מסמך אחד מיני רבים שמקבל המגייס. המלצה של מכר או חבר המתבססת על היכרות אישית יכולה להיות הגורם שיעשה את ההבדל, כדי שתקבלו עדיפות על פני אחרים".

אז איך עושים נטוורקינג נכון?

 

שלב ראשון: מיפוי הקשרים האישיים

עשו רשימה של האנשים שיכולים לסייע לכם. בדקו אם מי שהיו איתכם בצבא או עבדו בשולחן לידכם לפני אי אלו עבודות נמצאים כיום בתפקידי מפתח או שאולי הם עובדים בחברה אטרקטיבית, כזו שאתם תשמחו להיכנס אליה והם ישמחו לקבל את מענק ה'חבר מביא חבר' שהיא מציעה.

 

שלב שני: פנו לאנשים הנכונים, כאלו שגם יכולים וגם מוכנים לעזור

צרו קשר עם האנשים שהכנסתם לרשימה – באמצעות שיחת טלפון או אפילו הודעה בפייסבוק ובלינקדאין. לאלו שיותר קרובים אליכם, הציעו להיפגש, שכן פגישה היא סיטואציה בה חשיבה משותפת יכולה להעלות רעיונות יעילים ואף טיפים לראיון עבודה ומכל פגישה יכולות להיווצר מספר הזדמנויות למציאת עבודה.

אנחנו ממליצים לכם גם לעבור עם מכריכם על קורות החיים שלכם ולוודא שהם מותאמים לתפקיד אליו תתראיינו. 

 

שלב שלישי: שימוש ברשתות החברתיות

כשאומרים "רשתות חברתיות" כולם חושבים מיד על פייסבוק, שהיא אכן כלי יעיל, אך רשת חברתית שממש מוגדרת כרשת לענייני ולחיפוש עבודה היא Linkedin.

פתחו פרופיל ב- Linkedin, בדקו  איך כותבים קורות חיים מותאמים ועדכנו את הפרופיל שלכם כך שיכלול את כל התפקידים הרלוונטיים שעשיתם בעברכם ותואמים לתפקיד שאתם מחפשים להגיע אליו. חשוב שקורות החיים ב- Linkedin יהיו תמציתיים וידגישו את יתרונותיכם וניסיונכם.

בנוסף, כדאי שתהיו פעילים בפורומים ובקבוצות מקצועיות, השתתפו בדיונים שעולים בקבוצות ושתפו מהידע ומהניסיון המקצועי שלכם, כך תבלטו ותייצרו לעצמכם ערך מוסף.

 

שלב רביעי: הרחיבו את רשת הקשרים שלכם באמצעות מפגשי נטוורקינג

מפגשים שונים מתקיימים ברחבי הארץ במטרה לחבר בין אנשי מקצוע מתחומים שונים כך שייעזרו ויפנו אחד את השני לכיוונים תעסוקתיים. כל מפגש כזה הוא הזדמנות עבורכם להרחיב את רשת הקשרים האישיים שלכם, לשמוע על עוד תפקידים ולמצוא עבודה.

 

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.