// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » מדריך ו- טיפים לאיך כותבים קורות חיים שיפתחו עבורכם דלתות
left right

כתיבת קורות חיים - איך עושים את זה נכון?

המדריך לכתיבת קורות חיים מנצחים

מה מהמשמעות והחשיבות של קורות חיים:

רושם ראשוני הוא זה שקובע, כך לפחות אומרים, ולכן קורות החיים שלכם צריכים להשאיר את הרושם הטוב ביותר. למעשה, קורות החיים הם כרטיס הביקור השיווקי שלכם, אותו אתם מציגים כשאתם רוצים "למכור" את עצמכם למעסיק פוטנציאלי, וזו ההזדמנות הראשונה, ולרוב היחידה, להציג את עצמכם לפני שיוחלט האם להזמינכם לראיון או לא.

 

כתיבת קורות חיים:

זה אולי נשמע קצת מלחיץ, אבל החדשות הטובות הן שזה בידיים שלכם. יש מספר פורמטים מקובלים לכתיבת קורות חיים, בהתאם לצורך של המועמד, אבל אנחנו נתמקד בפורמט הכרונולוגי. אם תיצמדו לפורמט הכרונולוגי בכתיבת קורות חיים, תקלו על המעסיק הפוטנציאלי להתמצא במסמך וגם תצליחו לעבור את המשוכה הראשונה בדרך לראיון העבודה. יתרה מכך, תהיו בטוחים שלא מעט מעסיקים, שנאלצים לקרוא עשרות מסמכים באופן שוטף, אפילו יעריכו אתכם במיוחד על כך.

 

איך כותבים קורות חיים נכון:

 

 ועכשיו זה הזמן לדבר על התוכן. על מנת להציג את עצמכם במהירות, ביעילות ובאופן המחמיא ביותר, אלו הסעיפים שמומלץ שיופיעו ב – קורות חיים שלכם:

סעיף פרטים אישיים ב- קורות חיים צריך לכלול: שם, תעודת זהות, כתובת, טלפון וכתובת מייל. מצב משפחתי וגיל הם מידע אישי, ולכן ההחלטה האם לציין זאת בקורות החיים או לא היא שלכם בלבד. כך או אחרת, הכי חשוב שתדייקו בפרטי ההתקשרות, על מנת שיידעו כיצד למצוא אתכם.

סעיף השכלה ב- קורות חיים צריך לכלול: פרטו את ההשכלה שלכם לפי סדר כרונולוגי, מהתואר הגבוה ביותר עד לנמוך ביותר ובאותיות מודגשות (Bold), וכן ציינו את טווח השנים, שם המוסד והתואר/התעודה. אם סיימתם בהצטיינות, אז כמובן שחשוב ואף מומלץ שתציינו זאת, ואם אתם בעלי תואר שני ומעלה אז אין צורך להזכיר את הלימודים בתיכון או את העובדה שיש בידיכם בגרות מלאה. בנוסף, יש לציין כל הכשרה שעברתם במסגרת עבודתכם הקודמת וכן את המעמד/דרגה/הסמכה בהם סיימתם.

 

סעיף ניסיון תעסוקתי ב- קורות חיים צריך לכלול: הציגו את התפקידים שמילאתם לאורך השנים בסדר כרונולוגי יורד, מהעדכני ביותר ועד הכי פחות עדכני. טווח השנים במסגרתו עבדתם בעבודה מסוימת צריך להופיע בצד ימין ובאותיות Bold, ובהמשך אותה שורה יש לציין את שם החברה, הגדרת התפקיד ותיאור התפקיד בנקודות ובאופן תמציתי. אין צורך לפרט מדוע עזבתם תפקיד מסוים, וגם כדאי להשמיט תפקידים זמניים, אלא אם הם רלוונטיים לעבודה אליה אתם פונים.

 

אם כיהנתם בתפקידים בכירים, כדאי שתציינו את ההישגים המשמעותיים ביותר שהגעתם אליהם בתפקידים הללו. כמו כן, אם מילאתם מספר תפקידים במקום עבודה אחד, אז יש למנות את כולם, ואם עבדתם בחברה שאינה מוכרת כדאי להוסיף משפט על תחום עיסוקה. תוכלו להשמיט מקומות עבודה או לפרט מעט יותר על תפקיד מסוים  שביצעתם על מנת להתאים את קורות החיים למשרה המבוקשת.

 

סעיף שירות צבאי ב- קורות חיים צריך לכלול: במידה ושירתתם בצבא/שירות לאומי, ציינו את השנים בהן הייתם בשירות הצבאי, כולל חיל ותפקיד, ואם השתחררתם בדרגת קצונה ציינו זאת במפורש. באופן כללי, לא צריך לפרט מה עשיתם בצבא, אלא אם עסקתם בתפקיד המקנה לכם ניסיון תעסוקתי (למשל, עבדתם כשרטטים והמשרה שאליה אתם פונים היא בתחום דומה). אם אתם מעל גיל 35, אין צורך לפרט בסעיף הזה.

 

סעיף מידע כללי רלוונטי  ב- קורות חיים צריך לכלול: כעת זה הזמן להרחיב ולהציג את היכולות הנוספות שלכם:

 

  • קורסי העשרה וסדנאות בהם לקחתם חלק.
  • שליטה במחשב ופירוט הידע בתוכנות מוכרות, לצד רמת השליטה בהן.
  • שפות ורמת השליטה בהן.
  • רישיון נהיגה/רכב, אבל רק אם זה רלוונטי לתפקיד אליו אתם פונים.
  • דרישות נוספות של המעסיק, כגון נכונות לשעות עבודה מאומצות, נכונות להעתקת מקום מגורים, כישורים רלוונטיים וכיו"ב.
  • פעילויות נוספות שישפרו את תדמיתכם, למשל התנדבות, פעילות ציבורית או חברות בארגונים ועמותות.

 

 

טיפים נוספים בכתיבת קורות חיים:

 

ציינו את המשפט "רשימת ממליצים תינתן על פי דרישה" בסוף המסמך, אבל אם מודעת הדרושים ציינה זאת במפורש כתנאי אז הוסיפו גם את שמות הממליצים שלכם.

רגע לפני שאתם לוחצים על Send/ שלח קורות חיים, בקשו מחבר או מכר שיעבור על מסמך קורות החיים שלכם וייתן לכם הערות והארות, וזכרו שלא רק לתוכן של המסמך יש חשיבות: כמו בתחומים אחרים, גם בשוק העבודה יש לשים דגש על הצורה. לכן, בדקו שאין לכם שגיאות כתיב, שמרו על סדר וניקיון, כלומר השתמשו בפונטים אחידים לאורך כל המסמך, שמרו על רווחים אחידים וחלוקה ברורה של נושאים, והשתדלו שכל המידע ייכנס בעמוד אחד, בקובץ Word או PDF, ללא תמונות, לוגו או טבלאות.  ואל תשכחו לציין את שם המשרה (ולעתים גם את מספרה) בראש קורות החיים. בהצלחה!

 

 

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.