// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
close
מחפשים פתרונות בתחום משאבי אנוש לחברה שלכם? השאירו פרטים:

    שם ארגון
    נושא
    דואר אלקטרוני
    טלפון
    תוכן ההודעה
    איננו מגייסים לתחום הניקיון, המלצרות והאבטחה*
    צרו קשר
    דף ראשי » המגזין » העסקת עובדים – הדרך הנכונה לשילוב עובדים חדשים
    left right

    העסקת עובדים - הדרך הנכונה לשילוב עובדים חדשים

    איך קולטים עובד בדרך הנכונה

    איך משלבים נכון עובד חדש?

     

    התקופה הראשונה של עובדים חדשים בארגון מאתגרת עבורם ועבור המנהלים והצוות. העובדים צריכים להתאים את עצמם והמנהלים והצוות צריכים להצטייד בהרבה סבלנות עד שיראו תפוקות. הדרך הנכונה לעשות זאת היא בעזרת תהליך מובנה ומסודר של שילוב העובדים החדשים.

     

    מה אנחנו, כארגון, דורשים מעובד כשאנחנו רוצים "לשלב" אותו? שיתאימו את עצמם למקום, שילמדו חומר מקצועי חדש, שיסתגלו לנוהלי העבודה, לתרבות הארגונית ולסגנון הניהולי, שיתחברו עם הצוות, שיבינו את יחסי הכוחות וההיררכיה, ובגדול – שיוכיחו את ההשקעה שלנו בגיוסם לארגון.

     

    המנהלים והצוותים שלכם, שכבר מנוסים בתחום המקצועי ומכירים זה את זה, מצפים למינימום "רעשים" בזמן תהליך גיוס ומיון עובדים חדשים וצריכים להצטייד בהרבה סבלנות עד שיראו תפוקות וירגישו שוב כקבוצה הרמונית, המתפקדת באופן חלק.

     

    איך כדאי לשלב עובדים חדשים בארגון שלכם?

    לפני הכל, דאגו שיהיה לכם נוהל קליטה אחיד בכל החברה, איתו יוכל כל גורם לקבל את פני העובדים החדשים באופן יעיל, בונה ותומך.

     

    • הכנה מראש – הכינו את הצוות והגורמים הרלוונטיים לקליטתו של העובד החדש. עדכנו אותם מה יהיה תפקידו, מה מצופה ממנו ומה נדרש מהם.
    • ליווי וחפיפה – מנו מראש מלווה שיעביר חפיפה מסודרת וצמודה את העובד החדש, יענה על שאלותיו, יחבר אותו לחברי הצוות ויהיה זמין עבורו בכל תקופת הקליטה. כדאי ליצור נוהל חפיפה כתוב שיחסוך שאלות רבות ויתווה את דרך הקליטה.
    • תיאום ציפיות – עובד חייב לדעת כמה שיותר מהר מה מצופה ממנו ומנגד, חשוב שהמנהל ידע מה ציפיות העובד, לכן מומלץ לבצע כבר ביום הראשון מפגש שמטרתו תיאום ציפיות.
    • פינה משלו – קבלו את פני העובד החדש עם פינה מאורגנת עבורו, עם הציוד הנדרש וברכה קטנה, שיתרמו להפגת החששות ולתחושה שהוא רצוי ויש לו כבר מקום משלו.
    • כניסה הדרגתית – אפשרו לעובד לשאול שאלות, וענו על כולן בסבלנות. צרו אצלו את התחושה שכל שאלה חשובה ועניינית. כדאי שתתנו לו בהתחלה משימות לא מורכבות ועם הזמן להעלות את דרגת הקושי שלהן, כדי שיחווה תחושת הצלחה ולא יחשוש מאתגרים.
    • גיבוש צוות – דאגו שבמפגשים הלא פורמליים, כמו בהפסקה או בארוחת הצהריים, חברי הצוות ישתפו בשיח את העובד החדש ויכירו לעומק יותר זה את זה.

     

    הערכה ומשוב

    תהליך קליטת עובד חדש מתקדם והחודשים עוברים, אל תירדמו בשמירה. חשוב שהמנהל הישיר יבצע לאחר כחודשיים-שלושה הערכה לביצועי העובד החדש, ביחס לרמה המקצועית שלו, לעקומת הלמידה, ליוזמה שהוא מגלה ולתקשורת עם חברי הצוות שלו והאנשים שאיתם הוא עובד. משוב מסודר כל תקופה מבטיח כי שני הצדדים יודעים מהם היעדים והציפיות, מה הצעדים הנדרשים על מנת להשיג אותם ומה יש לשפר. כך נמנעות אי הבנות רבות. במידה והעובד אינו ממלא את היעדים והציפיות הוא יודע מה עליו לעשות או לחילופין אינו מופתע אם מודיעים לו כי אינו יכול להמשיך בתפקיד.

     

    למה תהליך שילוב מסודר חשוב כל כך לטובת העסקת עובדים?

    העובדים מחפשים להרגיש שייכים הן בקרב מי שמעליהם, המנהלים, והן בקרב השווים אליהם, חברי הצוות שלהם. הארגון יכול לסייע להם בתהליכי השיוך:

     

    • קיצור דרך –  כארגון, אתם רוצים שעובדים חדשים יתאקלמו כמה שיותר מהר ויציגו תפוקות. תהליך שילוב מסודר מעניק לעובדים החדשים כלים כדי לדעת מה מצופה ממנו וכיצד להשיג זאת וכך מתקצרת תקופת הלמידה שלו והוא יכול לתרום לארגון במהרה.
    • תדמית החברה  – עובדים חדשים שעוברים תהליך קליטה מסודר, מזמין ותומך מעבירים את התרשמותם הלאה ותורמים לתדמית שיש לארגון בחוץ. לא תתנגדו לפרסום ולמשיכת עובדים נוספים בעתיד שישמעו עליכם באופן זה.
    • שימור העובדים החדשים –  תהליך קליטה ושילוב מובנה הוכח כבעל השפעה על המוטיבציה של העובדים החדשים להתאמץ ולבצע את תפקידם לאורך זמן. עובדים מרוצים מרגע כניסתם לארגון, מרגישים חלק ממנו ולכן רוצים להיטיב לו.

     

    חשוב להגדיר מדדים להערכת תהליך קליטה מוצלח על מנת לוודא שהתהליך אכן משיג את יעדיו.

    אנו נעזור לכם לבנות באופן מושכל ונכון תהליך לגיוס ולקליטת עובדים, שיתרום לצמצום רמת העזיבה, לשכלול כישורי וביצועי העובדים ולהעלאת שביעות רצונם של כלל העובדים והמנהלים.

    אל תעבדו בלחפש עבודה

    שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
    ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

    * שדות חובה
    אל תעבדו בלחפש עבודה

    שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
    ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

    תחומי העיסוק שמעניינים אותי

    * שדות חובה
    תודה!

    הפרטים התקבלו בהצלחה.
    אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
    ונעדכן אותך בהקדם.

    תודה!

    הפרטים התקבלו בהצלחה.
    אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
    ונעדכן אותך בהקדם.