// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » למה חשוב לכתוב קורות חיים בצורה נכונה?
left right

ככה כותבים

ככה כותבים קורות חיים

למה חשוב לכתוב קורות חיים בצורה נכונה?

אם אתם נמצאים בתהליך חיפוש עבודה ושואפים לקבל כמה שיותר הזדמנויות למצוא את המשרה המתאימה לכם, אתם ודאי מודעים לחשיבות של כתיבת קורות חיים יעילה ונכונה. בין מאות אלפי מחפשי עבודה והיצע קטן יחסית של משרות רלוונטיות, הדרך היחידה לצלוח את האתגר הראשוני ולהגיע לראיון העבודה המיוחל, היא לשגר למקומות העבודה המעניינים אתכם, קורות חיים איכותיים שייצגו אתכם בצורה האפקטיבית ביותר.

על מנת לעשות מעט סדר בבלאגן ולאפשר לכם לתעל את הכישורים המוכחים שלכם למסמך מרשים ומקצועי, ריכזנו עבורכם את כל הכללים לכתיבת קורות חיים שיזניקו את הקריירה שלכם קדימה.

סדר הוא שם המשחק

אתם ודאי יודעים שבמציאות הנוכחית, שוק התעסוקה הפך לתחרותי מאי פעם. לכן, זכרו שהמעסיקים אליהם אתם שולחים את קורות החיים שלכם, מקבלים עשרות פניות מידי יום וחוזרים למספר מצומצם של מועמדים בלבד. אורית יחזקאל, סמנכ"לית ומנהלת חטיבת  KAב-Manpower, מאמינה שעל מנת להתבלט ולגרום למעסיק לזמן דווקא אתכם לראיון העבודה, חשוב שתקפידו על שליחת מסמך נקי ומהוקצע.

הקפידו לכתוב קורות חיים בסדר כרונולוגי נכון שישקף נאמנה את הניסיון התעסוקתי, ההשכלה והפרטים האישיים שלכם. כללו את שמכם המלא, טלפון נייד ומייל על מנת שהמעסיק יוכל לחזור אליכם בקלות במידת הצורך. במידה ואתם מעוניינים להוסיף נגיעה אישית, כתבו כמה שורות המתארות אתכם, אך הקפידו לעשות זאת בצורה תמציתית וקולעת. ייתכן ש"הטאצ'" הקטן שתוסיפו, יכריע את הכף לטובתכם.

חשוב לזכור שחלק ממקומות העבודה ובייחוד ארגונים גדולים, עושים שימוש בתוכנות לסינון מועמדים על בסיס מילות מפתח. כתיבת קורות חיים נכונה תוך הבלטת הכישורים שלכם, תגדיל משמעותית את סיכוייכם להתקבל למשרת החלומות.

תוכן איכותי ואמין

למרות הנטייה הטבעית לכלול בקורות חיים כמה שיותר שורות על מנת להפגין ניסיון עשיר, בחלק מן המקרים, כל המוסיף גורע. אם בעבר היה נהוג לציין את כל התפקידים בהם עסקתם מראשית השתלבותכם בעולם התעסוקה, המגמה הרווחת כיום היא להתאים את קורות החיים למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. "הקפידו להשתמש בקורות החיים שלכם במילים ובביטויים בהם השתמשו במודעת הדרושים עצמה", אומרת אורית יחזקאל.

במקרים רבים, התפקידים בהם עסקתם בתחילת דרככם, שונים בתכלית מאלה אליהם אתם מכוונים כיום. על כן, שימו דגש על הניסיון התעסוקתי הרלוונטי למשרה אליה אתם שואפים להתקבל.

הקפידו להוסיף כמה שורות תיאור על כל תפקיד בהם עסקתם, על מנת לאפשר למעסיק להתרשם מהיכולות המקצועיות שלכם ולהבין כיצד תוכלו לתרום מכישוריכם לארגון.

הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל

למרות העובדה שחשוב להתאים את קורות החיים למשרה המיועדת, ישם פרטים חיוניים שכדאי לכלול באופן קבוע במסמך שתשלחו.

  • רמת השליטה בשפות בדגש על ידיעת השפה האנגלית.
  • ידע בתוכנות מחשב ויישומי Office.
  • שירות צבאי, לאומי או אזרחי.
  • נכונות להעתקת מקום מגורים או נסיעות לחו"ל.
  • רישיון נהיגה בתוקף /רכב.

מצאתם משרה שתואמת את הכישורים והשאיפות שלכם באתר Manpower? צוות יועצי התעסוקה שלנו ישמח לסייע לכם לשפץ ולשכתב מסמך קורות חיים איכותי שיגדיל את סיכוייכם להתקבל לעבודה עליה חלמתם.

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.