איך כדאי להתלבש לעבודה? כל מה שכדאי לקחת בחשבון

לבגדים יש השפעה גדולה על ההרגשה הפנימית שלכם והאופן שבו הסביבה מתרשמת מכם. איך להשתלב בקוד הלבוש של הארגון ועדיין לתת ביטוי לעצמכם וכיצד להתאים את הבגדים לסוג המשרה? הכנו טיפים שיעזרו לכם לשדר את המסר הנכון

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

אומרים שהבגד עושה את האדם. לאופן הלבוש שלנו יש אפקט משמעותי על האופן שבו הסביבה תופסת אותנו וגם על האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו. בין אם אנחנו נפגשים לראשונה עם לקוח בפגישת עבודה. או נכנסים למשרד הומה בבוקר – האופן שבו אנחנו מתלבשים משדר לסביבה מי אנחנו.

האופן בו מתלבשים לעבודה מושפע מסוג העבודה, התפקיד, קוד הלבוש בחברה או בסביבת העבודה, מזג האוויר וכמובן – האישיות של כל אחד ואחת. 

התמהיל הזה מורכב ולא כולם מודעים לחשיבותו. איך להתלבש נכון לעבודה באופן שיתאים לאופי שלכם ולמה שאתם רוצים לשדר לסביבה? להלן כמה טיפים שימושיים.

התחשבו בסביבת העבודה

למקום העבודה שלכם יש קוד לבוש מסוים. אם אתם עורכי דין מצופה מכם להתלבש למשרד אחרת מעובדי סטארט אפ, מנהלי מכירות, מוקדני שירות לקוחות טלפוני או עובדי הייטק. הציפיות אחרות אם ישנה אינטראקציה מעבר לעם הקולגות בלבד, עם לקוחות וכו’.

חשוב להתאים את קוד הלבוש לארגון ולסביבה – לא להגיע בחליפת שלושה חלקים למשרד שבו כולם בג’ינס, אך גם לא להגיע בלבוש קרוע ומוזנח למשרד שבו מתלבשים באופן יותר רשמי. לבוש מכבד יוצר תחושה של מחויבות ורצינות, גם למי שלובש את הבגד.

עשו ניסוי של דמיון מודרך לרגע: לחדר נכנסים שניים – אחד לובש מכנסיים קצרים וכפכפים והשני במכנסי בד וחולצת כפתורים ארוכה, מי נראה רציני יותר? כשאתם לבושים בסגנון מכבד המותאם לקוד הלבוש הקיים, המנהלים ויתר העובדים מתייחסים לכך בצורה חיובית, קשובים יותר לדבריכם ומקבלים מסר שאתם עובדים רציניים.

הקדישו תשומת לב לצבעים

שמלת מיני אדומה שמתאימה לבילוי בבר או חולצת הוואי שגורמת לכם להיראות כמו תוכי מהלך, הם לא רק פיגועי אופנה במקום העבודה, אלא יש להם השפעה על מיקוד המסר שלכם. מי יכול להתרכז במה שאתם אומרים, כשאתם לובשים חולצה בצבעים זרחניים או שמלה צהובה שמתאימה לטקס האוסקר ופחות להעברת מצגת?

הקפידו על לבוש סולידי בצבעים רגועים ובהירים. המסר יעבור כך טוב יותר, אתם תרגישו ביטחון והקולגות והלקוחות יקבלו רושם חיובי. אם אתם מגיעים לפגישה בארגון מסוים, נניח חברת פרסום שבדרך כלל עובדיה מתלבשים בצורה אופנתית ושיקית, אפשר לבוא בלבוש פחות מחייב. אם אינכם יודעים את מי תפגשו – התלבשו באופן סולידי.

התאימו את הבגדים למזג האוויר

הקיץ הישראלי, אין דרך נעימה לומר זאת, הוא לעתים חם יותר מהגיהינום. אבל למרות הלחות והטמפרטורות הגבוהות, רוב הישראלים עובדים בסביבה ממוזגת, כך שאין באמת סיבה לבוא לבושים לעבודה בגופייה ובכפכפים.

אפשר לבוא למשרד או לפגישות בחוץ בצורה מאווררת ועדיין מכבדת. חצאית ארוכה, חולצת פולו קצרה, חולצת כפתורים קצרה, גופייה שעליה עליונית דקיקה, מכנסיים מחויטים ודקים – כל אלה הם חלק מפריטי לבוש שנוח ללבוש בימים חמים אשר מעניקים לכם מראה מסודר ואופנתי.

תנו ביטוי גם לעצמכם

קוד לבוש הוא אמנם מעין מוסכמה חברתית מסוימת באשר למקום עבודה או תפקיד מסוים, אך אין זה אומר שבלתי אפשרי לתת לאישיות שלכם אפשרות להביע את עצמה.

אפשר לשדר מסר של ייחודיות ושוני בצורה מכובדת. לדוגמה, חולצות מיוחדות בצבעים סולידיים, אך עם אלמנטים מיוחדים כדוגמת שרוכי קשירה, כפתורים וגזרות פחות שגרתיות. כדי ליצור מראה מיוחד אתם יכולים להשתמש באקססוריז – תכשיטים בולטים ויפים, שעוני יד, צעיפים בחורף וכובעים בקיץ.

גברים בעלי זקן או שיער ארוך, צריכים להקפיד על הופעה מסודרת ונקייה, שבה שיער הראש והפנים אמנם מבטא את סגנונם, אך לא משדר מסר מוטעה. חשוב שזקן יהיה מסודר ולא ארוך מדי, ולשים לב שאין בו שאריות אוכל לפני פגישה. בעלי שיער ארוך יכולים לאסוף אותו ולא להגיע בשיער פרוע לישיבה או פגישה עם לקוח. גם אצל נשים שיער מפוזר יכול להיראות מסודר ולא פרוע.

הטעויות שאסור לכם לעשות

בין אם מדובר בחוסר הבנה לגבי סביבת העבודה או רצון להתבטא, יש לא מעט טעויות שאשים עושים בכל הקשור ללבוש לעבודה. לא תמיד צו האופנה על פי מתלבשים בשעות הפנאי מתאים לסביבת העבודה, ולעתים הלבוש לא מכבד את התפקיד בשל חוסר תשומת לב.

גופיות או מכנסיים קצרים, חצאית קצרה מדי, חולצות לא מגוהצות או לא נקיות, חולצה מיוזעת – כל אלה הן טעויות שאפשר להימנע מהן. הקפדה על צבעים סולידיים, לבוש נוח והתאמת צבעים נכונה יסייעו לכם להתלבש נכון למקום העבודה.

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon