
עד לפני כמה שנים רק ארגונים גדולים, מפורסמים ומובילי דעה עסקו במיתוג. כיום, בעידן המושפע רבות מקיומן של רשתות חברתיות – גם אתם צריכים למתג את עצמכם.
השפעת הרשתות החברתיות
בעידן האינטרנט והסושיאל מדיה, חברות השמה ומעסיקים פוטנציאליים בודקים את הפרופילים שלכם בלינקדאין, בפייסבוק וברשתות אחרות,.
אם צלחתם את ראיון העבודה, את שיחת הממליצים ואת שאר שלבי המיון ובכל זאת לא התקבלתם למשרה בה חשקתם, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בתמונות שהעליתם בדף הפייסבוק, או בציוץ לא מוצלח בטוויטר.
כל פעולה שלכם ברשתות השונות היא פעולת שיווק עצמי. ממש כמו שאתם משתמשים בגוגל כדי לחפש מידע, כך גם מנכ”לים ויועצי השמה נסמכים על הרשת כדי לדלות אינפורמציה עליכם, ולכן חשוב לדעת איך לרתום את המידע שאתם מפרסמים לטובתכם בשוק העבודה.
הפרידו בין החיים האישיים לתדמית המקצועית
יש הבדל בין הרשתות החברתיות השונות – לינקדאין היא לא פייסבוק, ומה שמעלים לאינסטגרם לא מתאים לשיתוף בבלוג מקצועי. הגדירו לעצמכם באילו פלטפורמות אתם רוצים לחשוף את החיים האישיים ובפני מי, ובאילו רשתות תתמקדו בפן המקצועי.
במקומות המתאימים, ספקו כמה שיותר מידע מקצועי אודותיכם. אם אתם חברים בקבוצות דיון מקצועיות בלינקדאין או בפורומים הקשורים למקצוע, פרטו בהם את תחומי הידע, הניסיון המקצועי, ההישגים, התארים האקדמיים ועוד פרטים רלוונטיים עליכם.
זכרו: מה שאתם משתפים חשוף למעסיקים הפוטנציאליים שלכם.
הציגו צדדים שונים שלכם
לתחביבים ולתחומי העניין שלכם יכולה להיות השפעה חיובית בעיני מעסיקים. אם תציינו אותם או תשתפו מידע וחוויות, תוכלו להאיר פן נוסף באישיות שלכם.
לדוגמה, אם אתם רצים למרחקים ארוכים או משחקים כדורסל בקבוצה מקצועית, אלה תחביבים שמעידים משהו על האישיות שלכם, על ההתמדה, האמביציה, העמידה בקשיים, יכולת העבודה בצוות שלכם ועוד. כל תחביב שמלמד על צד נוסף באישיות שלכם, מייצר יתרון.
שמרו על רלוונטיות
אתם לא שונים מכל מותג אחר. כמו כולם, עלייכם לספק לצרכנים – כלומר, למעסיקים הפוטנציאליים – מידע רלוונטי בתחום העניין. אם יש לכם בלוג מקצועי שאתם מפרסמים, הרי שברשותכם במה מעולה להבלטת היכולות המקצועיות.
ככל שתהיו פעילים, כך תוכלו להרשים קולגות, מעסיקים ובעליי עניין. חשוב ליצור רשימות תפוצה ברשתות השונות, להפגין נוכחות מקצועית, להביא זווית אישית ולהיות מודעים למסרים שאתם מעבירים.
הקפידו להיות מעודכנים
יותר מאי פעם, אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה והמציאות משתנות בקצב מהיר, ויש לכך השפעה גם על שוק העבודה. מי החברות המובילות בתחום? איזו חברה צומחת ומחפשת עובדים? מהן המיומנויות החברתיות שהמעסיקים מחפשים? אילו קורסים חדשים נפתחים?
אתם חייבים להיות מודעים ומעודכנים כדי לנצל הזדמנויות. כדי ליצור בידול מאחרים ולחדד יתרונות חשוב להתעדכן ולהתמקצע כל הזמן, ולנצל מידע חדש לעיצוב המיתוג שלכם ברשת.
צרו רשת קשרים וירטואלית
אחד הפרמטרים החשובים ביותר למיתוג עצמי ברשת הוא נטוורקינג וירטואלי, אשר מאפשר להתחבר לאחרים מהר יותר מכל כלי אחר. ברשתות החברתיות אתם יכולים למצוא את החברים מהצבא, מעבודה קודמת, מהאוניברסיטה או משנות הילדות – ולהיחשף דרכם למשרות.
המעסיקים משוועים להמלצות ישירות בסגנון ‘חבר מביא חבר’, וזו דרך מעולה להגיע למשרות ולחברות. היכנסו לקבוצות מקצועית והיו פעילים בהן, זה יעזור לעורר סקרנות לגביכם.
כיום, יועצי השמה ומנהלי משאבי אנוש ‘צדים’ את הכישרונות ובעלי הניסיון דרך הרשתות. אם אתם מפיצים ידע ומידע רלוונטי, אנשים רואים זאת ומסמנים אתכם. הכוח עובר לידיים שלכם – מעסיקים ירצו אתכם ולא תצטרכו לפנות אליהם.
לסיום, הימנעו מטעויות
על ידי שליטה במיתוג האישי שלכם ברשתות החברתיות, אתם מבטיחים שאנשים יראו מה שאתם רוצים לחשוף, לא יותר ולא פחות. המיתוג ברשת יכול לעזור לקריירה שלכם, ולבסס אתכם כבעלי סמכות והשפעה בתחום. הימנעו מפרסום תמונות פרובוקטיביות או אמירות קיצוניות, שדרו מקסימום מקצועיות וענייניות וצרו חומת הפרדה בין האישי לפומבי, על מנת לנצל את כוחה של הרשת מבחינה מקצועית.