// !-- Global site tag (gtag.js) - Google Ads: 674976774 --> ?>
It's your time to shine
דף ראשי » המגזין » קורות חיים – זה כן אישי
left right

משחק מקדים

המדריך המלא לכתיבת קורות חיים. והפעם: מכתב מקדים

הוספת מכתב מקדים למסמך קורות החיים שלכם יכול לחולל פלאים,  אם תדעו לבחור נכון מה תספרו בו

 

מכתב מקדים הוא מכתב אישי המצורף לקורות החיים שלכם, ותפקידו לספק  למעסיק הפוטנציאלי הצצה קצרה אל האני האמיתי שלכם ולבנות אצלו אקלים חיובי ורצון לקרוא את קורות החיים ששלחתם. מכתב מקדים המנוסח היטב יגרום לכם לבלוט מעט יותר ביחס למועמדים האחרים וישפר את סיכוייכם להיקרא לריאיון אישי.

 

מה כדאי לספר במכתב המקדים?

  • מכתב מקדים הוא לא באמת "מכתב", הוא יותר מעין הקדמה אישית לקורות החיים הרשמיים שלכם. לכן, גם הוא חייב להיות תמציתי (פסקה או שתיים, ולא יותר מכמה עשרות מילים) ולהדגיש את התאמתכם לתפקיד המוצע.
  • בניגוד למסמך "קורות חיים", נוסח אחיד במכתב מקדים אינו רצוי. חשוב לתת למעסיק את ההרגשה כי הוא נכתב במיוחד עבורו, ולא נוצר כ"שבלונה" קבועה שנשלחה לכל המשרות שפניתם אליהן.
  • מכתב מקדים מעניק במה לכל אותם כישורים, מאפיינים ויכולות אישיות שאין להם מקום בפורמט הנוקשה של קורות החיים. זה המקום להוסיף על המידע שכתבתם, לא לחזור עליו.
  • בבואכם לציין הישגים מקצועיים או יתרונות יחסיים חשוב להתמקד בצורכי המעסיק והמשרה.
  • כדאי להשתמש במילות מפתח הלקוחות ממודעת הדרושים עצמה שפירסם המעסיק הפוטנציאלי. כך תמקדו ביעילות את תשומת לבו ותאפשרו לו להבין מדוע אתם "האדם הנכון" לתפקיד.
  • מכתב מקדים יש לכתוב בגוף המייל, לא במסמך נוסף. מגייס עובדים הנאלץ לקרוא עשרות קורות חיים בפרק זמן קצר יעדיף לפתוח רק את קובץ קורות החיים ולדלג על המכתב האישי.
  • כדאי לסיים את המכתב בהבעת תודה לקורא ולהדגיש את מידת שאיפתכם להשתלב בארגון. משפט כמו "אשמח להיפגש אתך לראיון אישי כדי שתוכל להתרשם בעצמך…" יכול להיות סיום נאות, ומיד לאחריו לציין את פרטי ההתקשרות: מספר טלפון וכתובת המייל.

 

 

ועוד כמה טיפים:

  • תנו למגייס את התחושה שבבחירתו בכם, הוא ירוויח דבר-מה שחסר לארגון.
  • גלו עניין אמיתי בתחום העיסוק של הארגון שאליו אתם שואפים להיכנס. אם יש פרט בביוגרפיה שלכם שרלוונטי לתחום העיסוק הזה, ספרו עליו.
  • היו אישיים ומנומסים. אם שמו של מגייס העובדים מופיע במודעה, תוכלו לפנות אליו בשמו בראשית המכתב. "מר כהן היקר", למשל, היא פנייה מנומסת ומכבדת, ואינה פולשנית מדי.
  • הציעו עזרה, אל תדרשו אותה. אנשים, ומעסיקים בכלל זה, אוהבים לחבור אל מי שמצטייר כבעל כוחות, איתנות ויציבות. אל תפנו בבקשה שמשתמעת בה חולשה ("אני מאוד זקוק לעבודה"), אלא הציעו את ניסיונכם מתוך אמונה שהוא יסייע לחברה (אני מאמין שאוכל לתרום מניסיוני כדי להצעיד את הארגון אל היעד הבא").

 

קראו גם:

 הפורמט המומלץ: איך כותבים קורות חיים?

כתיבה אפקטיבית: מה יגרום לקורות החיים שלכם לבלוט?             

 

אצלנו ב-Manpower-ישראל תוכלו לקבל סיוע והדרכה גם בכתיבת קורות חיים. בואו להיעזר בניסיון שלנו במציאת עבודה במגוון תחומים ותפקידים.

אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

* שדות חובה
אל תעבדו בלחפש עבודה

שלחו קורות חיים ואם אין, השאירו פרטים
ואנחנו כבר ניקח את זה מכאן

תחומי העיסוק שמעניינים אותי

* שדות חובה
תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.

תודה!

הפרטים התקבלו בהצלחה.
אנחנו כבר מחפשים את העבודה הבאה שלך
ונעדכן אותך בהקדם.