5 דרכים להתבלט מול מגייסים ולמצוא עבודה מהר יותר

בעולם שבו כל משרה מושכת עשרות ולעיתים מאות מועמדים, חשוב לדעת איך לגרום לקורות החיים שלכם לבלוט  ואיך להשאיר רושם חיובי כבר מהשיחה הראשונה עם המגייס. רגע לפני שאנחנו יוצאים לדרך, זכרו: המגייסים עשויים לקבל החלטה אם להעמיק בקורות החיים שלכם בתוך כמה שניות ספורות, ולכן חשוב לפתוח עם כותרת חדה ותקציר חזק. בין אם אתם בתחילת הדרך או מחפשים את האתגר הבא, הנה 5 צעדים שיעזרו לכם להתקדם:

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon

article image

 

  •  כתיבת קורות חיים מדויקת וממוקדת

קורות חיים צריכים לספר את הסיפור שלכם בצורה הכי מדויקת. כל קורא אמור להבין בפשטות מה עשיתם, איך וכמה השפעתם, ולמה זה רלוונטי למשרה. בקורות חיים איכותיים מציגים תוצאות שניתן למדוד (לא רק כותרות) ומביעים יכולות באמצעות דוגמאות קצרות. חשוב לשמור על היררכיה ברורה ולהשתמש בתבונה בכותרות משנה כדי לכוון את עיני המגייס/ת אל מה שחשוב באמת.

  • התאמה אישית לכל משרה – אל תשלחו את אותו קובץ לכולם
  • פתיחה עם תקציר מקצועי שמבליט את הערך שלכם
  • שימוש במילות מפתח רלוונטיות לתחום, כמו “שירות לקוחות”, “ניהול צוות”, “עבודה במשמרות”, בהתאם למשרה

כדאי לעיין גם במדריך המלא לכתיבת קורות חיים לקבלת טיפים נוספים.

כעת, נעבור מקורות החיים עצמם לנוכחות שלכם ברשת, שצריכה לשדר ולחזק את אותו המסר.

  • נוכחות דיגיטלית שמייצרת אמון

לאחר קריאת קורות החיים שלכם, המגייסים משווים בין מה שכתבתם לפרופילים הדיגיטליים שלכם, וחוסר עקביות עלול לפגוע באמון. חשוב שהיה לכם פרופיל מעודכן, ולפעמים כדאי להסיר (או להסתיר) פרסומים מסוימים שעלולים לשבש את המטרה שלכם.

  • פרופיל LinkedIn מעודכן עם תמונה מקצועית
  • המלצות ממעסיקים או קולגות
  • השתתפות בקבוצות מקצועיות – זה מראה על מעורבות ורצינות

קיבלתם זימון לראיון? זה השלב שבו אתם מציגים את עצמכם ואת הסיפור שלכם פנים אל פנים.

  •  הכנה חכמה לראיון עבודה

בראיון עבודה המטרה היא לא רק לענות על שאלות, אלא להעביר את הערך שלכם. מומלץ לנסח את משפטי הפתיחה בהם תציגו את עצמכם, ואף פעם לא מזיק לשנן כמה סיפורים קצרים שמדגימים את הכישורים שלכם והצלחות מהעבר. התאימו את עצמכם למי שיושב מולכם (טכני/עסקי/HR) מבחינת שפה ועומק.

  • הבנה של החברה והמשרה לעומק
  • הכנת תשובות לשאלות נפוצות כמו “ספר/י לי על עצמך” או “מה החוזקה שלך”?
  • הכנת שאלות למראיין – זה מראה על עניין אמיתי מצידכם

אם אתם רוצים לקבל פידבק מקצועי לפני או אחרי הראיון, כדאי להתייעץ עם גורם מקצועי שמכיר את השוק.

  • שיתוף פעולה עם חברת השמה

כאשר מחפשים עבודה יחד עם מומחים שמכירים את דרישות המשרות ואת התרבות הארגונית, חוסכים ניסוי וטעייה. 

חברות השמה מכירות את השוק, את המעסיקים ואת הדרישות האמיתיות של כל משרה.
הן יכולות לעזור לך:

  • לשפר את קורות החיים
  • להתכונן לראיונות
  • לקבל גישה למשרות שלא מתפרסמות לציבור

כדי לחדד עוד יותר את ההתאמה, רתמו לצידכם גם את הגיאוגרפיה.

  • מיקוד לפי אזור – גם אם לא חובה

גם אם אתם פתוחים למשרות בכל הארץ, כדאי לציין אזור מועדף – זה עוזר למגייסים וגם למערכות חיפוש להבין טוב יותר את ההתאמה שלכם.

 

שאלות נפוצות

איך אפשר למשוך תשומת לב של מגייסים?

התאמה אישית של קורות החיים, נוכחות דיגיטלית מקצועית, והכנה לראיונות – אלו שלושת המרכיבים המרכזיים.

האם כדאי לפנות לחברת השמה?

בהחלט. חברות כמו מנפאואר מקצרות את תהליך החיפוש, מייעצות באופן אישי, ומחברות אותך ישירות למעסיקים.

מה חשוב לכתוב בתקציר קורות החיים?

מי את/ה מקצועית, מה הניסיון המרכזי שלך, ואיזה ערך תוכל/י להביא למעסיק הבא.

איך מתמודדים עם פערים תעסוקתיים?

הציגו בקצרה את הסיבה לפער, הדגישו פעילות רלוונטית (קורסים/פרויקטים) שביצעתם כשלא עבדתם והתמקדו בערך העדכני שאתם מביאים.

באיזה אורך צריכים להיות קורות החיים?

לרוב מספיק עמוד אחד לתפקידי כניסה עד תפקידי ביניים, ושני עמודים לבכירים. בכל מקרה, חשוב לכלול בקורות החיים רק פרטים רלבנטיים בעלי ערך.

האם לצרף מכתב מקדים?

לא חובה, אבל במקרים רבים כדאי. מכתב קצר ומדויק שמקשר בין הניסיון שלכם לצרכי התפקיד עשוי לעשות את ההבדל.

איך להתבלט בלי ניסיון רב?

גם אם אין לכם הרבה ניסיון תעסוקתי בתחום אתם יכולים להבליט פרויקטים, הישגים לימודיים/התנדבותיים וכישורים רכים.

 

רוצים לקצר את הדרך לתפקיד הבא? Manpower כאן כדי לעזור. שלחו אלינו קו”ח ונצא לדרך.

linkdin icontwitter iconfacebook iconemail iconwhatsapp iconemail icon